همه چیز درباره سرور سیسکو

سیسکو یکی از بزرگ‌ترین و مشهور‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده تجهیزات شبکه در کل دنیاست. این شرکت Holding چند ملیتی (دارای شرکت‌هایی به عنوان زیر مجموعه)، در ناحیه‌ای معروف به سیلیکان‌ ولی در شهر سن‌خوزه ایالت کالیفرنیا امریکا واقع شده است. فعالیت اصلی سیسکو طراحی، ساخت و فروش سخت‌افزارهای شبکه، تجهیزات ارتباطی و … است. سوئیچ، روتر، فایروال و از همه مهم‌تر سرور سیسکو محصولات این شرکت هستند. سه اسم تجاری سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک نام‌هایی هستند، که Cisco برای عرضه محصولات خود از آن‌ها استفاده می‌کند. در این محتوا قصد داریم نکاتی در مورد سیسکو بیان کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه سیسکو

لئونارد بوساک و سندی لرنر، دو دانشمند دانشگاه استنفورد شرکت سیسکو را در دسامبر سال 1984 تاسیس کردند، این دو نفر پیشگام معنا و مفهوم شبکه محلی (LAN) برای اتصال رایانه‌ها به وسیله سیستم روترها بودند. خوب است بدانید در سال 1990 سیسکو بازار سرمایه ای در حدود 224 میلیون دلار داشت و در سال 2000 با ارزشی بیش از 500 میلیارد دلار به عنوان ارزشمندترین شرکت دنیا شناخته شد.

تاریخچه سیسکو

تاریخچه سیسکو

در سال‌های اولیه تاسیس، سیسکو فقط روترهای چند پروتکل تولید می‌کرد، ولی امروزه محصولات سیسکو در هر جایی، از منزل گرفته تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شبکه دیده می‌شوند. این شرکت تولیدکننده محصولاتی برای انتقال اطلاعات، صدا و تصویر بین ساختمان‌ها، فضای باز و حتی کل جهان می‌باشد. از تولیدات سیسکو در مراکز داده کمپانی‌های بزرگ، مراکز عمومی و شهری، شرکت‌های مخابراتی، شرکت‌های تجاری و مجتمع‌های مسکونی استفاده می‌شود. محصولات تولیدی سیسکو در سه غالب برای شرکت‌های بزرگ و سرویس دهنده، بیزینس‌های کوچک و مصرف کنندگان خانگی عرضه می‌شود. در حقیقت Cisco اولین شرکت در طراحی و تولید روتر نبود، اما می‌توان با اطمینان بیان کرد که اولین شرکتی بود که یک Router چند پروتکل تولید و عرضه کرد، تا امکان برقراری ارتباط بین پروتکل‌های مختلف شبکه را ایجاد کند.

نحوه آموزش متخصصان سیسکو

در ابتدا سیسکو آموزش‌هایی برای مشتریانش به منظور راهنمایی و نحوه استفاده از محصولات ارائه می‌داد، ولی با گذشت زمان به جهت گسترش و تکمیل آموزش‌ها و افزایش مفاهیم پایه و اصولی شبکه، دوره‌های آموزشی سیسکو به عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های مهارتی برای رزومه شغلی در زمینه شبکه و ارتباطات تشکیل شد. دوره‌های آموزشی سیسکو، معمولا شامل راه اندازی شبکه‌های کامپیوتری در بستر سخت افزاری، طراحی شماتیک و ساختار بندی فیزیکی شبکه، تنظیم و نگهداری روتر، سوئیچ و سرور سیسکو از مباحث مهم این دوره‌های آموزشی می‌باشند.

همچنین بخوانید  هشدار ‫سيسکو برای به‌روزرسانی رورترهای سری ASR 9000

بازارکار فارغ التحصیلان سیسکو

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بازار کار بسیار مناسبی برای متخصصان مسلط به مباحث و محصولات سیسکو در ایران و کشورهای دیگر وجود دارد. جالب است بدانید طبق تحقیقات به دست آمده در سال‌های اخیر رشته‌های مرتبط با شبکه مانند سیسکو و مایکروسافت جز مشاغل پر درآمد محسوب می‌شوند. در ایران نیز با توجه به بازارکار و درآمد عالی، افراد زیادی تمایل به تحصیل در این رشته‌ها دارند، همچنین به دلیل کمبود متخصص سیسکو، تقریبا بیشتر فارغ التحصیلان می‌توانند جذب مشاغل و شرکت‌ها بزرگ و در حال رشد شوند.

تولید سرور سیسکو

Cisco در سال 2009 اقدام به تولید و عرضه سرور در مدل‌های گوناگون برای کاربردهای متفاوت نمود. سرورهای سیسکو دارای ساختار قابل نصب در Rack و یا به صورت Blade هستند. محصولات عرضه شده به منظور اجرا و راه‌اندازی زیر ساخت مجازی مناسب بوده و امکان یکپارچه‌سازی با دیگر محصولات شبکه همین شرکت را دارا می باشند. بنابراین با بهترین کارایی می‌توان مراکز داده مبتنی بر نرم افزار (SDN) را اجرا نمود. همان طور که احتمالا می‌دانید تنوع محصولات، پشتیبانی از آخرین و به روزترین فناوری‌های سخت افزاری و قیمت بسیار مناسب از ویژگی‌های خاص سرور سیسکو می‌باشد.

سخن آخر

در این محتوا سعی کردیم تاریخچه‌ای جزئی از شرکت سیسکو و همچنین محصولات و خدمات آن ارائه دهیم، امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

جهت مشاهده و خرید سرور های سیسکو به صفحه سرور سیسکو مراجعه فرمایید.