اهمیت محصولات فلوک در تست شبکه

در دنیای امروز کمتر شرکت یا سازمانی را می‌توان پیدا کرد، که با تجهیزات شبکه و کامپیوتر سروکار نداشته باشد. اهمیت این سیستم فناوری، این روزها بسیار بالا رفته است. تجهیزات شبکه و سرور شامل دستگاه‌های فیزیکی یا سخت‌افزاری هستند و امکان برقراری ارتباط بین دستگاه‌های یک شبکه کامپیوتری را ایجاد می‌کنند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از شبکه در همه ادارات، این تجهیزات مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته‌ و متخصصان همواره به دنبال یافتن بهترین محصولات در این حوزه بوده تا بتوانند بیشترین استفاده را از این ابزارها ببرند. در این محتوا قصد داریم شما را با تجهیزات شبکه و همچنین تستر محصولات فلوک بیشتر آشنا سازیم. با ما همراه باشید.


بررسی تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه

تجهیزات شبکه به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:
تجهیزات غیرفعال شبکه (Passive) : این تجهیزات پسیو که نیاز به توان الکتریکی برق ندارند، عبارتند از: انواع کابل، کانکتور، داکت یا کانال و رک
تجهیزات فعال شبکه (Active): تجهیزاتی اکتیو به جریان الکتریکی برق نیاز دارند. این تجهیزات عبارتند از: روترها ، کارت شبکه ، فایروال، انواع سوئیچ، مبدل فیبر نوری و همچنین پرینت سرور
تجهیزات اکتیو یا فعال شبکه به مجموع سخت افزارهایی می‌گویند که فعالیت‌های الکترونیکی در آن‌ها انجام می‌شود و اطلاعات ورودی هر دستگاه با توجه به شرایط خاصی، پردازش یا منتقل می‌شود، اما تجهیزات پسیو یا غیر فعال شبکه، ابزارهایی هستند که قابل برنامه ریزی نیستند و قابلیت تغییر اطلاعات تبادل شده در شبکه را ندارند و به نوعی برای نصب و پیکربندی شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در واقع خدمات پسیو و اکتیو مکمل یکدیگر هستند. به طوری که نمی‌توان گفت کدام مهم‌تر از دیگری است، چرا که برای ارتباط اجزای یک شبکه، همه تجهیزات و دستگاه‌ها باید به درستی به یکدیگر وصل باشند.

فلوک چیست؟

شرکت فلوک یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ Danaher که از تولیدکنندگان مطرح و معروف تجهیزات آنالیز و اندازه‌گیری مانند انواع لوازم الکترونیک است.

فلوک در سال 1948 توسط جان فلوک بنیان‌گذاری شد و امروزه معتقد است به 99 درصد اهدافش رسیده است. این کمپانی موفق شده محصولات فلوک را به بیش از 120 کشور جهان صادر نماید.

همچنین بخوانید  یو پی اس چیست؟

در حال حاضر دو شرکت فلوک بیومدیکال و شبکه فلوک مشغول به فعالیت و تولید تجهیزات هستند.

تست شبکه با محصولات فلوک

متخصصان IT به منظور اطمینان از فعالیت درست شبکه، سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات را اندازه‌گیری می‌کنند. این اندازه‌گیری به وسیله ابزاری به نام تستر شبکه انجام می‌شود. انواع مختلفی از این تسترها در بازار وجود دارد که با توجه به مدل آن، اطلاعات متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در میان بهترین محصولات فلوک می‌توان به تستر این کمپانی اشاره کرد چرا که یک تستر خوب و معتبر اطلاعات مفیدی مثل قطعی کابل و میزان متراژ را به کارشناس کابل‌کشی می‌دهد. مزیت این تستر نسبت به نمونه‌های مشابه این است که، سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات بر روی شبکه را می‌توان به طور دقیق اندازه‌گیری نمود.
در واقع این تست علاوه بر سنجش‌ کابل‌ها، تجهیزات و اتصالات مسیر، استانداردهای شبکه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد و همچنین توانایی ذخیره در دستگاه را هم دارا می‌باشد و در پایان گزارش کاملی از این تست را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های تست با محصولات فلوک

دستگاه تستر فلوک به متخصصان شبکه کمک می‌کند تا در ارتباط با نودهای فعال و غیر فعال مشکلات احتمالی را پیدا و رفع کنند. علاوه بر این می‌توانند تشخیص ‌دهند که، عیب و خطا در شبکه از سخت‌افزار و یا برنامه‌های نرم افزاری است. از دیگر مزایای تست با محصولات فلوک عبارتند از:

  • سرعت تست بسیار بالا (حدود 6 تا 9 ثانیه برای خطوط Cat 6 و 12 ثانیه برای خطوط فیبر نوری)
  • امکان یافتن خطا به صورت پیشرفته با قابلیت تشخیص موقعیت و دلایل ایجاد خطا
  • امکان نمایش متراژ دقیق فاصله پریز‌های شبکه تا سوئیچ ( متراژ کابل‌های شبکه)
  • توانایی تست انواع خطوط cat5 , cat5e , cat 6 , کلاسهای F/D/E
  • امکان تست با فرکانس 900 MHZ برای خطوط اینترنت Class.F.G 10 , CATV

سخن آخر
در این مقاله سعی کردیم شما را با تجهیزات فعال و غیر فعال شبکه و همچنین تستر فلوک آشنا نماییم. امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد.